mandag 14. januar 2013

Brennende kjærlighet

Ja det heter vottene som er på Projos vottalong for januar.
Er noe med at det er litt mer inspirerende å hive seg rundt å strikke når det er i slike alonger der mange andre gjør det samme. Ut fra antall medlemmer i gruppen på facebook virker det som jeg nok bare er en av mange som synes dette. Gruppen har nemlig godt over 400 medlemmer :)

Har lenge hørt om Projo men aldri helt vist hva det var.
Derfor måtte jeg ta en tur innom hjemmesiden og nettbutikken for å se hvordan de selv beskrev seg. Og dette er det som står :
Projo, er en liten privat bedrift, opprettet rundt en psykisk utviklingshemmet ung mann.
Hensikten med bedriften var å skaffe ham et arbeid å gå til hver dag, ved siden av å tjene penger til å dekke opp de merutgifter han har når han må ha med seg ledsagere på ferieturer.
Vår bruker arbeider med på å pakke varer bestilt i nettbutikken, og å rigge i stand standplass på messer ol. Han bistår også ved kopiering ol.
Til hjelp med dette har han sine assistenter Anne Mari, Arne Erik, far og mor.
Vi holder til på Skarnes, ca 7,5 mil i fra Oslo langs RV2 mot Kongsvinger, i nærheten av Revyskolen Solbakken folkehøgskole og SIAP (Sør-Odal Idretts- og Aktivitetspark, vannskiarena).
Vi har et lagerutsalg hvor det er mulig å besøke og kjøpe av alt vårt nydelige garn og mønstre. Vi importerer spennende kvalitesgarn i fra utlandet, men har også garn i fra Drops, Rauma. Du store Alpakka.
Skal du en handletur til Charlottenberg , stikk gjerne innom oss også på turen.
Vi tar imot grupper..strikkegrupper, husflidslag som vil besøke oss. Vi kan servere gryterett eller våre populære karbonader , kake og kaffe for de som ønsker det til en billig pris. Ta gjerne med strikketøyet og slapp av hos oss i noen timer. Passer ikke ukedager tar vi gjerne imot dere på lørdag etter avtale.
hilsen oss i Projo

En titt innom siden førte også til at undertegnede ble medlem av sokkeklubben.

Uansett dette er mine votter i Projos vottealong Januar.

 
Vottene er ganske lange i skaftet og disse er vide og lange for min sin lille hand. Meeeennnn no er jo de fleste votter som passer meg perfekt ikke passelige til andre :p


Det første paret jeg strikket startet jeg med på tur til Senja. Ombord på hurtigbåten oppdaget jeg snart at det lå to rosa nøster i posen i stedet for 3 forskjellige farger. Siden jeg ikke ville vente til vi kom frem med å fortsette strikkingen var det bare å gjøre mønsteret om til tofarget, syns det ble ganske så bra om jeg skal si det selv :p


Er et veldig lett og raskt mønster å strikke. Mønsteret er laget av Jorid og du finner det her i mønsterbutikken hennes. Hun har utrulig mange flotte mønstre så en tur innom er å anbefale om du ikke har vært det enda.

Jeg strikket disse på pinne nr 5 og i et garn jeg ikke aner hva heter. Er av mange av nøstene jeg hentet hos pappa Anton etter hans avdøde kone. Trur det kan være et slags vevgarn ?!? Er et hardt garn før det blir tøvet så synes selv det ikke passer til så mye annet enn tøva produkter, men det passer utmerket til tøving.
Trur jeg skal prøve pinner nr 4 om jeg skal strikke flere. Disse ble litt store selv når jeg tøvet på 60 C i maskinen.

Var i allefall gøy å strikke noe som gikk så fort etter å ha sittet å strikket på en barnebunad i pinner 2 og 2,5 i lang tid. Den får du se på bloggen om litt. Må bare bli helt ferdig med damping og montering først.

Ha en flott mandag og ei hærlig uke alle sammen !!!!



Jeg har plassert min blogg i Harstadnorske bloggkart!

7 kommentarer:

  1. Så flotte og så fine farger.
    De er sikkert gode og varme og det trengs nå i januar kulden.
    God ny uke fra Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Marit :)
      Ja slike votter er gode å ha når kulda setter inn. Er ikke noe vi har opplevd så mye nå denne vinteren her i Harstad. Har egentlig vært en rar vinter så langt, lite snø, klarvær men mildt ....

      Slett
  2. Det var virkelig et hett navn! Kjempefine votter er det iallefall!-Margit-

    SvarSlett
  3. Takk for visitten i bloggen min. De vottene der så skikkelig herlige ut :D

    SvarSlett
  4. Tusen takk for at du viste veien inn til denne flotte bedriften<3
    Nå er jeg ille dårlig på å strikke så noen votteallong blir det ikke på meg;) Men dine votter var kjempefine og de tofargede var så søte:)

    Og så må jeg også takke for den utrolig fine kommentaren du la igjen hos meg, jeg ble så glad:) Takk for stemmen din:)
    Ønsker deg en fin onsdags kveld,
    varm klem:)

    SvarSlett
  5. Flotte votter du har strikket:)
    Projo er ei fin bedrift, jeg har handlet der mange ganger, super hyggelig å handle der:)
    Tidligere var jeg med på vottealongen,men fant ut at jeg byttet..så det er sokke-along nå. Problemet mitt er at jeg lager så mye annet, så de ligger på vent:) Men om ikke lenge,er jeg i gang, håper jeg....Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Projo hørtes ut som et flott prosjekt. Må sjekke ut det :)
    Vottene ble nydelige, herlig fargekombinasjon. Selv er jeg elendig på å strikke med flere farger og på fem pinner. Det går bare ikke. Så det blir nok ikke vottestrikk på meg.
    Ellen :)

    SvarSlett