søndag 27. januar 2013

Hestelykke og bunad

Hva gir man ei jente i 17 års gave.
Denne jenta er ei aktiv ei som går på Naturbruk og gjerne vil utdanne seg til noe innen hest.
Ja da ble det strikkede votter og sokker fra undertegnede.

Hestelykke er et mønster av Jorid Linvik. Og kan kjøpes på nett her i nettbutikken hennes.

 
Mønstrene til Jorid er utrulig lette å følge og er utrulig detaljerte. Nå var det riktignok bare mønster på vottene så sokkene har jeg komponert selv ut fra mønsteret på vottene og hvordan hun har laget sokkemønster med andre motiver.
 
 

Votter og sokker er strikket på pinner nr 3 med sportsgarn fra Trysil.
Har vært gøy å strikke slike ting som går heller fort etter å ha sittet med bunaden i lengere tid.

Ja snakk om bunaden slik ble den seende ut


 Når det svarte sjørtet var ferdig gikk egentlig resterende fort. Bunaden er i hovedsak strikket i Gjestal babyull og et par farger Rauma babygarn, pinner 2 og 2,5.
Mønsteret er hentet fra hefte Sandnes Lanett 0213 Baby 0-4
Skal bli kjekt å se lille Kaja i den :)
Nå må jeg bare finne ut hva jeg kan lage til broren så det ikke blir noen forskjellsbehandling av gudbarna :p
 

1 kommentar:

  1. De vottene var nydelige! Tror jeg blir nødt å bestille meg mønsteret :D

    SvarSlett