torsdag 3. januar 2013

Januars diktutfordring

Nytt av året er at diktutfordringen fortsetter men blir fra mnd til mnd i steden for uke til uke.
De som eventuelt ønsker å være med kan heller komme med flere innlegg pr utfordring.
Vil og holde utfordringene åpne etter mnd er over så det vil være mulighet å komme med innlegg når det passer.

Januars utfordring har jeg lagt to ord på.

Kulde og Start

Du kan benytte ett av ordene eller begge. Eller rett og slett et dikt du føler passer for Januar.

 
Det nye året
 
Det nye året glipper med øynene
og ser seg omkring
Mens det betrakter deg
lurer det på hva du har tenkt å bruke det til
 
For øyeblikket ligger det der
ganske så urørt
Klar for hva du ønsker
er opp til deg hvordan det skal bli berørt
 
Kanskje er det du ønsker
er å få en helt ny start
Muligheten til
 å rette på det som i fjor gikk litt galt
 
Uansett hva du ønsker
er mulighetene der
Året vet det hva det har å gi
så er det vel bare opp til oss hva det til sist vil si
Mitt sitt lille tankespinneri
 

Reglene er :
Dere kan da delta på den gitte oppgaven ut året
Dere kan bruke egne eller andres dikt, men husk alltid og oppgi hvem forfatteren er.

Slik gjør du:
1. Legg ut diktet du velger på din blogg.
2. Legg inn en link til siden min, med utfordringen, så leserne dine også kan finne de andre bidragene.
3. Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
Jeg ser helst at du linker til selve innelgget ditt ikke siden din, så finner de som er innom svaret på utfordringen




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar