søndag 27. januar 2013

Snørekjøring

 
I dag har Harstad bydd på et nydelige vintervær.
Etter flere dager med snøbyger var det på tide å ta på skiene for første gang dette året.
Nå er Raya snart litt 2 år, så ryggen er nok utviklet til at vi kunne prøve oss på snørekjøring.


Er jo veldig kjekt at vi har utmarka rett i nærheten.
Kun en liten spasertur så er vi oppe der det nok etterhvert vil komme opptråkkede løyper. I dag derimot var vi de første med ski. Raya var utrulig ivrig og ville virkelig gjøre mor fornøyd. Og til å begynne med var hun fantastisk flink til at det var første gang.

 
 Vel halvveis fløy det plutselig opp 4-5 ryper rett fremfor oss og da tok Rayas instinkter over. Hun var helt kokt i hodet. Aldri har jeg falt så mye på ski. Og det gjerne i oppover bakker eller rett bort, ikke en gang i en nedoverbakke :) Nå må jeg bare innrømme at jeg nok ble ganske irritert og kokt selv så jeg ga nok ut en masse feile signaler etterhvert. Nå ser jeg nok at vi sansynligvis måtte ha vært et humoristisk inslag for en som tilfeldigvis fikk øye på oss.
 
Uansett ble en flott tur. Trur nok Raya kommer til å bli en flott hund å ha med på skitur bare hun skjønner hva hun skal gjøre, og ikke minst mor selv klarer å sende ut rette signaler :)

Ha en flott søndag alle sammen !!

1 kommentar:

  1. Ja det var deilig ute i dag!Både du og Raya blir nok riktig flinke etterhvert! -Margit-

    SvarSlett