fredag 1. februar 2013

Februars diktutfordring

 
Da har februar banket på døren.
Og her i Harstad kom han med mengder av snø.
Er rett og slett magisk når trærne er dekket med snø og alt er hvitt og rent.
Månedens ord kommer derfor til å bli disse




MAGISK - HVIT - VINTER

 
Hvirvlende kvite
dansanes lætt
dala de sakte
tætt i tætt
 
Flakan dansa ned
og de e små
Men de e mange
og da kan det gå

Sammen
blir de et tæppe kvitt
Som jaga bort
mørke, støv og skitt

Det kvite tæppe
byr på morro og lek
Gjør ong og gammel
før i lita stund sprek
Mitt sitt tankespinneri




 
Reglene er :
Dere kan da delta på den gitte oppgaven ut året
Dere kan bruke egne eller andres dikt, men husk alltid og oppgi hvem forfatteren er.

Slik gjør du:
1. Legg ut diktet du velger på din blogg.
2. Legg inn en link til siden min, med utfordringen, så leserne dine også kan finne de andre bidragene.
3. Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
Jeg ser helst at du linker til selve innelgget ditt ikke siden din, så finner de som er innom svaret på utfordringen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar