fredag 1. mars 2013

Mars diktutordring 2013

 
Tenk at vi alt er kommet til den første vinter måneden. Ikke at det er noe som minner om vår her i Harstad. Det vil kanskje komme on noen mnd.

Mars sin diktutfordring er

~ Vår ~ Minner ~ Sang ~
 
Jeg plystrer
på en lystig sang
En som minner meg
om det som var en gang
 
Ute synger
vinden en annen låt
Det uler og jamrer
mens snø pisk kald og våt
 
Fru Vår
ser ned på vår by og ler
Hun er der
er bare vi mennesker som ikke ser
 
Jeg tenner
lys og fyrer med ved
Kjenner på varmen
og drømmer meg av sted
 
Tankene tar meg
tilbake opp mot en fjelltopp
Dagen er varm
fuglene synger og livet er topp
Mine små tankespinn

 
 


Reglene er :
Dere kan da delta på den gitte oppgaven ut året
Dere kan bruke egne eller andres dikt, men husk alltid og oppgi hvem forfatteren er.

Slik gjør du:
1. Legg ut diktet du velger på din blogg.
2. Legg inn en link til siden min, med utfordringen, så leserne dine også kan finne de andre bidragene.
3. Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
Jeg ser helst at du linker til selve innelgget ditt ikke siden din, så finner de som er innom svaret på utfordringen





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar