onsdag 3. april 2013

Påske produksjon

At jeg er noen reser med strikkepinnene kan jeg nok ikke lyge på meg.
Men to par votter fikk jeg da ferdigstrilt i løpet av påsken.
Begge går inn til Marsvotten på Projos vottealong 2013.

Første votte par er en selbu lignende vott fra pt design


Mønster: nr 10 i pt designs hefte 82
Pinner: 2,5 (skulle vært 3,5)
Størrelse: 11-13 (opprinnelig dame)
Garn: Rauma finullgarn  (rosa og mørk lilla)

Andre vottepar er russevotter til mellomste poden.
For sant skal sies er jo ikke mai kjent for å være nevne verdig mild her nord.
Har lett nettet opp og ned etter mønster på votter og sokker til russ. Men uten hell. Så da var det bare å hive seg rundt og kreere et mønster selv.
Insirasjon var deathflake chart postet på reliquary arts blog.
Mønsteret vil etter komme for nedlasting for de som vil etter litt redigering.



Mønster: Russevott (egenkomponert med inspirasjon deathflake chart.
Pinner: 2,5 eller 3 (kommer ann på hvor fast du strikker)
Størrelse: Herre
Garn: Sisu til Sandnes garn

Ei lita stund før påske gjorde jeg ferdig en ufo som har ligget ganske så lenge.
Disse er og fra boka til pt design


Design: Mønster nr 8 (Hjertevotter) pt design hefte 82
Pinner: 3,5
Størrelse: 6-8 år
Garn: Rauma finull (rosa og mørk lilla)

Ønsker deg en produktiv onsdag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar