søndag 2. juni 2013

Diktutfordring - Juni 2013

Juni er over oss. Her i nord med varme myke drag i lufta. Nesten en lovnad om at i år, i år skal det endelig bli sommer.



Måndens ord blir derfor

Sommer, Fri og Måkeskrik
 
Sommerdrøm
 
Regnet siler
og jeg drømmer meg bort
Til sommer og sol
og gleder av all sort
 
Ligge på svaberg
og svømme i hav
Sommer idyll
uten et eneste krav
 
Med hunden i band
på fjelltoppen opp
Ohh for en kondis
her er det ingen stopp
 
Lyse netter
med sola som gjest
Det bidrar
til mange en fin fest
 
Mens måkene skriker
og kaver omkring
Jeg smiler i drømmen
snart har jeg fri tingenling
Mitt sitt lille tankespinneri
 
Reglene er :
Dere kan da delta på den gitte oppgaven ut året
Dere kan bruke egne eller andres dikt, men husk alltid og oppgi hvem forfatteren er.

Slik gjør du:
1. Legg ut diktet du velger på din blogg.
2. Legg inn en link til siden min, med utfordringen, så leserne dine også kan finne de andre bidragene.
3. Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
Jeg ser helst at du linker til selve innelgget ditt ikke siden din, så finner de som er innom svaret på utfordringen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar