torsdag 20. juni 2013

Tett på lauvmarken

 
Denne lille karen og hans venner har det krydd av i skogene her i nord i det siste.
De gjør nok bare det de må for å bli stor
Men du så det ser ut i skogen etter dem når de drar.

 
Fuglene er strålende fornøyde med antallet
for tenk så lett å skaffe mat de til sultne små
de som skriker lungene av seg
for å få litt mat av sin mor og sin far

 
Akkurat denne lille karen kom sigende ned på fanget mitt da vi var på hytta i helga.
Om han trudde han skulle finne noe spennende vet jeg ikke. Men han jobbet svært for å komme seg over det store fanget mitt som aldri så ut til å bli over, og lurte vist på hva det var den store dingsen som siktet han inn hele tiden

 
Til slutt fant han endelig enden på teppet og kravlet fornøyd videre
Undertegnede var ikke like fornøyd, videre var nemlig opp armen
Da var han plutselig ikke liker spennende og interessant
Gubbeluren syntes derimot dansen som kom var interessant,inspirerende og ganske så gøy


4 kommentarer:

  1. Så artig! Merkelig skapning, han der. Synd vi ikke fikk se dansen din da.... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja når det bare er en kan han være ganske så spennende og studere, men ohhhh de er ekle når hele skogen blir levende grønn pga de. Hehe den dansen er jeg veldig glad ikke så mange fikk se :p

      Slett
  2. Haha, vet akkurat hvordan dette er - er likedan selv:D Helt greit, og utrolig fascinerende, når det kryper små på bord eller tepper. Men kommer de på meg så får jeg hetta - tror jeg kan dansen;)

    Ha ei fortsatt fin helg
    god klem:)

    SvarSlett
  3. Fascinerende bilder du har tatt Siv :D Men de er da ganske uskyldige om de kravler oppover armen også ;) Hadde det derimot vært en edderkopp..... DA hadde æ skjønt årsaken til dansing ;) Trur æ hadde dansa om den bare var på teppet mitt også :P
    Tone L

    SvarSlett