mandag 12. august 2013

Min tatoo

Jeg har hatt lyst på en tatovering utrolig lenge. (Min kjære store søster sa så fint når hun så den "Det var på tide du brukte pengene du fikk i 30 års gave" de hadde vært myntet på tatoveringen jeg ønsket meg)
Er en del ting som for meg betyr mye som skulle utgjøre dette kunstverket på kroppen.
Men så er det jo det at jeg har manisk sprøyteskrekk + at jeg aldri helt ble enig med meg selv om hvordan den skulle se ut, hvor på kroppen den skulle være osv.
Litt etter litt har alt kommet sammen og i sommer tok jeg skrittet og fikk blekk på kroppen.
Må innrømme at jeg var mektig nervøs da jeg satte meg i stolen, og starten gjorde det ikke bedre. Var ikke alt for ille smerte messig, men nede på foten levde nervene sitt eget liv. Var redd for at hele tatoveringen skulle bli ødelagt siden foten hoppet og danset når nålen traff på rette plassene


Og slik ble den.

Her er som sagt flere symboler, en del ble ikke helt som ønsket siden tatovøren ikke akkurat besto med glans. Likevel er jeg fornøyd.
Rosen - er et symbol for min kjære pappa som døde i 2001. Orange roser minner meg bestandig om han. Rosen er i tillegg favoritten min i blomster verden.
Jing og Jang - Balanse i livet er viktig på alle plan. Denne symbolisere mange ting for meg, reisen som jeg har begynt på inn i det alternative miljøet er en av dem.
Hjerte - Betingelsesløs kjærlighet, gleden over de små tingene i livet +++. Ja hjertet har mange forskjellige betydninger det og.
Og så de tingene som ikke ble helt som ønsket
Ei lita marihøne - Marihøner betyr lykke og denne har 3 prikker. En for hver av mine barn. De er det som har bragt mest lykke inn i livet mitt.
Danseren (inne i hjertet, vet ligner ikke mye) - For meg er dans livet. Dansen får meg alltid i godt humør, gir meg roen og er på en måte en av mine måter å meditere på (tru det eller ei)

Jeg har valgt å ta tatoveringen nede på fot og legg. Jeg synes det er fint og tatoveringen er for meg ikke for å vise frem i tid og utid. (Joda jeg går som oftest barfot, jeg vet :p) Hvor på kroppen har for meg vært et viktig moment hele tiden.

 
Slik så den ut rett etter at jeg var ferdig


1 kommentar: