onsdag 14. august 2013

Slektsforskning



For noe over et år siden registrerte jeg meg på Geni. Tanken var å bli litt mer kjent med min biologiske familie, for sannheten er at jeg kjenner den veldig dårlig. Og det er no rart med det, uansett hvor godt du trives i din adoptivfamilie / fosterfamilie vil de fleste av oss bestandig være nyskjerrige på blodlinjene våre.
Det var egentlig det, jeg la til det jeg viste og det var jo egentlig ikke så veldig masse og så skjedde det ikke så mye på leeennnngge.
Her i vår fikk jeg lyst å starte opp igjen, gjorde noen søk i kirkebøker og la inn et lite stykke bak, nå begynte det å bli spennende, enda mer spennende ble det da jeg oppdaget at der var treff på navnene, årstallene, ektefeller, andre hadde nemlig forsket på de samme personene. Sakte men sikkert vokste treet, lillebror ble medlem av siden og plutselig var det slekt helt tilbake til 1600 tallet...
Nå ja nå er jeg hektet, dette er utrolig gøy !!!
Heldigvis er det noen sider det ikke er forsket likemye på så skal bli nok for meg og å gjøre.
I tillegg fant jeg ut at det egentlig kan være gøy å gjøre det samme med adoptivfamilien, er jo tross alt familien min det og :)
Så nå trur jeg jeg skal ha nok å gjøre på i kalde våte vinter dager, dvs om jeg klarer å vente til da ...

Så er det jo når man plutselig ser foreldrene til gode venner i treet. Verden er virkelig ikke stor
Denne gangen var det ikke undertegnede som var i direkte slekt, lillesøster derimot :)


1 kommentar:

  1. Så spennede:) Jeg har en onkel som driver litt med slektsforskning og han har kommet ganske langt bak i tid, artig å se hvor en kommer fra:)

    Og du; gratulerer som en av vinnerne i GA-en min:) Du ble trukket som nr 1 og kan velge først i premiene - send meg en mail med adressen din og fortell meg hvilken av premiene du ønsker deg.

    Fin kveld og god helg når den tid kommer
    varm klem:)

    SvarSlett