tirsdag 17. september 2013

Litt håndarbeid har det vært

Har ikke postet noe om håndarbeid på evigheter.
Men litt har det da vært



I sommer la Bitta i Bittas Design for strikkelystne ut ukentlige oppskrifter på kluter.
Var en perfekt sommer aktivitet, så oppskrift, garn og pinner var med meg både til Tyrkia og de fleste andre plasser jeg var i sommer. Alle som liker håndarbeid og så dem, ble like begeistret som meg. Så oppskrifter og teknikker ble delt og diskutert, samt siden til Bitta anbefalt på det sterkeste på ny og på ny.
Husker ikke nå om det var 6 mønster (en mer eller mindre). I alle fall er alle blitt strikket og favoritt kåret. Jeg bare elsker Designet som på bildet over her. Bird Cherry heter mønsteret og du finner det og de andre, på facebook siden til Bittas Design for strikkelystne.
Jeg har strikket i garnet som sto i oppskriften, Tuva fra Europris.


Minstemann i huset har fått seg Kari Traa lue med neongrønne striper. Vises dessverre ikke rette fargen på bildet. Mamma måtte selvsagt prøve når lua var ferdig. Og denne var virkelig behagelig. Lurer på om ikke mor selv og må få seg ei slik ei, bare i andre farger.
Oppskriften fant jeg her inne hos Niko. Garnet er fra Europris. Neonfargene er 100 % poliester, mens Det svarte er sportsgarn. På pinnene nå er det snart ei ny Kari Traa lue ferdig. Litt tynnere pinner, annet garn og farger. Den er til mellomste gutten.

I tillegg har det blitt laget en og annen julegave, og sikker andre ting jeg ikke har husket å ta bilder av :p Noen ganger er det teflon hjerne på denne dama :p


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar