fredag 10. januar 2014

Harstad - byen min

 
Harstad by sett fra Samaåsen mens tussmørket sakte kommer.
Enda er kveldene lange her nord men lyset kommer fort. Trur ærlig talt ikke jeg ville trivdes å bodd en plass der sola kunne skinne inn på juletreet på julaften.

 
Jeg er så heldig å bo i en by med utrolig flotte friluftsmuligheter.
Rundt om i marka finner vi mange slike gapahuker. Denne er satt opp på frivillig basis av Hagebyen vell og benyttes gjerne av oss som bor i nærheten.
Ved Haganvannet har vi og en liten runde lysløype og skispor (når forholdene tillater). Så hundene og jeg trenger bare gjøre oss klare og gå rett ut av døren for å nyte tilrettelagte muligheter.

 
I dag 10. Januar er første dag vi skal kunne se sola her i byen. Vi må riktignok litt opp i høyden for å gjøre det. Så hundene og jeg nøt heller den flotte dagen utenfor huset.
7 C minus og klarvær og ut fra værmeldingen skal dette været fortsette ei stund, så kanskje får vi se sola i løpet av helgen.
Hærlig !!!!
 
Ønsker deg ei flott helg !!

Sky Watch

3 kommentarer: