søndag 1. juni 2014

Nord Norges Transport messe 2014

 
En messe for spesielt interesserte. Men er egentlig ikke alle messer egentlig det ?!?
I år stilte firma gubbeluren jobber i, med ikke mindre enn tre av fire biler. To Scania og gubbelurens Daf.
Ok skal ikke prøve å late som jeg har så veldig mye peiling. Gubbeluren har fortvilet prøvd og fortelle meg hva som er bra med de forskjellige, hvorfor han liker en sort og ikke den andre. Men må innrømme at det er nok som når jeg prater strikking med han, det går inn det ene øret og ute det andre. Pittelitt blir sittende men ikke mye.
 
Er likevel fascinerende å dra på en slik messe. (I år måtte jeg neste betale inngangsbillett om jeg skulle se noe til gubbeluren i løpet av helga O.o).
Her er virkelig testosteronens mekka. 
Med andre ord masse store flotte kjøretøyer, mange av dem er flott utsmykket for å få et personlig og firma messig preg. Her finner du de forskjellige forhandlerne av trekkere som kan fortelle deg hva som er nytt og hvorfor deres trekker er best samtidig som de serverer en kopp kaffe og selger både ting du kan trenge til trekkeren og baby bodyer med deres logo på. Du finner, vegvesenet, fagforbund, utdanning, forhandlere av verktøy. Ja you name it.
Gubbeluren dro med ivrig med på det tingene han var spesielt interessert i. Mens TH var på stand for utdanningskontoret der de hadde om lærlingeplasser.
 
Om du er spesielt interessert i slike ting som dette, anbefaler jeg å dra innom Nord Norges transportmesse til neste år. I år var den 11 000 m2 med fullpakket inspirasjon. Regner med neste års ikke blir noe mindre.


Min sin kjæres arbeidsplass :)


1 kommentar:

  1. Hm... ikkje akkurat mitt felt dette, men kan til ein viss grad forstå fascinasjonen. I alle fall viss ein har det som arbeidsplass og/eller som interesse. Reknar ikkje med at alle fullt ut forstår kjenslene som flomma gjennom kroppen min den gongen eg oppdaga ein sjuetasjes bokhandel i London, heller... Kvar med sitt, og tommelen opp for forskjellar!

    SvarSlett