onsdag 15. oktober 2014

Lek med kamera

Jeg har lenge ønsket å kunne ta bilder av nordlyset og av byen når dagene begynner å bli mørke. Til nå har jeg ikke forstått helt hvordan, ikke har jeg hatt stativ til å ha kamera når lukketiden er lang.
Har prøvd litt nå og da uten å få helt til, det vil si til for noen dager siden.
 
 
Dette første bildet er tatt fra verandaen vår. Gelenderet med litt oppbygning er støtte for kamera, og sannelig fikk jeg ikke til å feste nordlyset på bilde

 
Dermed ble ønsket om et stativ enda større, og lørdagen hadde jeg et med meg da handleturen var over.

 
Nordlyset i dag var ikke sterkt lengre da Raya og jeg kom oss ut på tur, men likevel godt nok til at det var mulig å få et bilde av det. GØY !!

 
Er spennende å leke seg med kamera og se hva resultatet blir

 
Raya stakkars er ikke spesielt tålmodig når vi er på tur, men hun forsto etter hvert at det nyttet lite å mase når mor lekte med kamera. Heldigvis ble det mer tur når kamera og stativ ble pakket ned igjen



Our World Tuesday
 

5 kommentarer:

  1. Hvor er det fint! :) Jeg drømmer om en dag at opleve nordlyset selv. Det må være en helt fantastisk oplevelse. Dejlige billeder, tak.

    Ha' en fin dag. Klem.

    SvarSlett
  2. I so wish I could watch it in real. Beautiful captures

    SvarSlett
  3. Takk for hilsen! Lenge siden jeg var innom, det er nok det fine været som har skylden. Kjempefine bilder du har tatt! Nordlyset blir jeg aldri lei av å se på, og heller ikke midnattsola!-Margit-

    SvarSlett
  4. Lovely shots! I love the northern lights.

    SvarSlett
  5. Dett fikk du fanget nordlyset ja. Det er jo så utrolig vakkert. Vi hadde en fantastisk nordlyskveld her i Trøndelag også denne uka. Fikk ikke tid til å legge meg. :)

    SvarSlett