torsdag 13. november 2014

Dikt - En kald vinter dag

 
Jeg traff deg langs veien
en kald vinter dag
du smilte så hjertelig
og sa et muntert god dag
 
Litt små prat om været
og vinteren som rår
Før vi skiltes igjen
og til hvert vårt vi går
 
Et varmt vindpust du var
en kald vinter dag
En fremmed som så meg
og oppriktig hilste god dag
 Mitt sitt lille tankespinn
 
I morges på tur til jobb, traff jeg på denne hyggelige damen.
Hun hilste på meg og vi småpratet litt mens jeg gikk mot kommunehuset jeg jobber i.
Når vi skiltes ønsket hun meg men flott dag før hun fortet seg videre til hva det hun enn skulle.
Hun minte meg på hvor lite det skal til for å gjøre dagen til en annen så mye lysere og varmere. En liten hallo og smil til den du møter langs veien, litt små prat med de du treffer mens du venter på bussen.
Det er faktisk ikke så mye som skal til for at vi kan gjøre en tung dag litt lysere for et annet menneske.

Håper du har en flott dag, hvor enn i verden du er !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar