søndag 4. januar 2015

Søndagstur i folkeparken



Harstad har bydd på et nydelig vær i dag, så da passet det perfekt å ta hundene og eldste gutten med på tur i folkeparken..
Passer for øyeblikket Milo for mellomste gutten og Erla før kompisen hans. To flotte små hunder, som dessverre har fått alt for lite sosialtrening.
Så en tur i folkeparken ville bli interessant.
Vurderte å ta med kamera for å kunne ta noen fine vinter bilder, for folkeparken er virkelig en pass å kunne kapre noen av dem. Men slo fort tanken fra meg. For blir ingen tid til bilde taking når man hundene skulle sosial trenes.
Vel fremme og bilen parkert fikk vi en ide hva vi sto ovenfor med en gang.
Erla hadde snuten opprevet fra øre til øre, helt i sin egen verden der hun bjeffet. Og Milo hang seg på, skulle ikke være noe dårligere. Lucky Raya fulgte overlegent med mens hun ventet på at eldstemann skulle slippe henne ut av bilen så hun fikk komme seg på tur.
Gikk en liten runde på omkring 3 km. Og fra start til slutt var det utrulig mye som de to små hundene tydelig syntes var "farlig". Unger, akebrett, mennesker på ski, andre hunder. Ja egentlig det meste. Så hver gang de reagerte (og da gjerne med bjeffing, pesing og dra i bandet) var det bare å få dem til å sette seg ned i første omgang og så roe helt ned. Lucky Raya oppførte seg heller eksemplarisk, så hun var et godt eksempel for de andre to og for oss på at dette vil hjelpe med tid.
Så runden tok sin tid. Ble mange stopp og mange utfordringer for de to små hundene.
Dette er noe de trenger mye av.
Men ser at eldste mann, Raya og jeg trenger å komme oss på tur noen ganger uten de små og, så vi får gått lengre, får opp pulsen og kanskje til og med kan få en treningsøkt (ok kanskje kan lete etter noen cacher)  :) 



1 kommentar:

  1. Det så jammen deilig ut! Jeg fikk meg en liten tur ut i dag, jeg også. Tok med rester fra havrepannekakefrokosten og gikk til jobben til mannen min slik at han også fikk en smak. Han er vernepleier og har jobbhelg, så da blir det lange dager. Ute snødde det litt så jeg fikk meg en frisk tur frem og tilbake. Nå blir det snart pepperkakehusknusefest hos søsteren min med familie, og så skal jula ryddes ut. Søndagsklem fra Anette :)

    SvarSlett