søndag 18. januar 2015

Sokkene gråpus

 
I år som de to tidligere årene er jeg med på votte og sokke alongen på facebook.
I 2013 og 2014 må jeg innrømme at jeg kun klarte å følge med de første månedene. Uansett hvor lenge man er med er det uansett gøy og ikke minst inspirerende og være med i gruppen.
Man må jo både kjennskap til mønster man ellers ikke hadde funnet samt man får se mange flotte varianter som kan få et produkt til å se totalt annerledes ut.

 
I januar valgte jeg å strikke Gråpus" av Wenche Roald,
Da jeg viste hvilken to mønster det var å velge mellom til gubbeluren, var svaret ganske klart. Slike sokker kunne han godt tenke seg. Etter å ha nærmet meg hellen så jeg at dette paret kom til å bli alt for smal for gubbelurens legger. Derfor valgte jeg å strikke dem i størrelse 36-37.
Garnet som er brukt er Ida - strømpegarn som selges på Europris. Planen er å prøve benytte det store lagret av garn i stedet for å kjøpe nytt dette året. Så får vi se hvor godt det blir å gå :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar