tirsdag 3. februar 2015

Betroelser fra en Geocacher newbie

 
Som nevnt tidligere er undertegnende helt fersk innen for denne spennende hobbyen. Og som helt ny person som er hekta på noe man synes er utrolig gøy, tuter jeg ørene fulle til alle mine nærmeste. Enkelte trur jeg bare lytter med et halvt øre og håper jeg snart skal være ferdig, men heldigvis betyr det og at at jeg har fått flere med meg ut på tur for å lete etter disse skattene.
Er ikke en dag som går uten at kartet blir sjekket for å se hva som finnes i nærheten og hva som står om disse. Så ja er kanskje i overkant hekta O.o
Har jo så vidt begynt å forstå hva noen andre cachetyper enn tradisjonelle er, selv om det nok enda blir en stund før jeg tør å prøve meg på noen av disse. Litt selvinnsikt har jeg da tross alt. Ehmm :p

 
Jeg må innrømme at jeg har hatt gleden av selskap på alle mine geocaching turer så langt. Noen cacher har jeg klart og funnet og andre er følget som har funnet. Leste nettopp (selvsagt etter å allerede har funnet en del) at det anbefales oss nybegynnere å ikke satse på makro... Du grønne hvor my makroer det er i Harstad.... Er kanskje derfor nesten halvparten av mine funn er nettopp av denne minste sorten cacher. Så dermed ga jeg meg selv et lite klapp på skulderen, for kan vi finne disse må vi jo allerede være godt på tur til å bli riktige geocachere :)
Siden jeg gjerne har vært den som har bestemt turen har vi gjerne endt opp på plasser kanskje ikke andre har valgt nå på denne tiden av året. Eller i alle fall ikke med den tilnærmingen til plassen som jeg har hatt.
Men har jo vært gøy da, blitt en del bakker å ake ned, dypsnø å vasse i, spennende klatringer på i overkant glatte plasser, masse flotte utsikter og en smule lengre turer enn først tiltenkt :p

 
I går kveld bar det på kveldstur ut igjen med Lucky Raya. Men denne gangen uten andre til å hjelpe meg å finne skatten. Selv om det kun til nå er logget 20 cacher har jeg fått med meg at andre driver med å logge daglige cacher, så når gårdagen kunne bli 5. dag på rad. Ja da sier det seg vel at jeg hadde funnet ideen spennende, og at jeg bare måtte lete selv om ingen ville være med.
 
Hadde sett meg ut en som ikke skulle være macro. Og tenkte dette må jo bli bra. Men etter å ha klatret på glatte steiner med en ivrig hund i band, gravd i mellom alle disse steinene igjen med en utrolig hjelpsom hund. Måtte jeg bare innse at denne måtte gis opp for denne gang. Da var beina gele etter å ha glidd opp til flere ganger og hjerterytmen var nok langt fra hva er anbefalt.
Men men det skulle da finnes flere langs med vår daglige rute, resterende var riktignok macroer, men fikk da bare gå.
Det ble sant og si en lengre kveldstur enn tenkt da vi gikk ut. Etter 2 og en halvtime måtte Lucky Raya og jeg slukøret lukke oss inn hjemme. Uten noen fangst av cacher. Da hadde vi funnet nullpunktet til 3 flere cacher, lett på hva vi tenkte var tenkelige og utenkelige plasser. Men ingenting som kunne ligne cacher fant vi.
Vurderte faktisk å få mellomste gutten til å være med og kjøre til cache som ikke skulle være veldig vanskelig å finne. Men et titt på klokken viste at det ikke ville bli tid skulle cachen logges på dag nummer 5.

 
 
 
Konklusjon
Undertegnede har utrolig mye igjen å lære og gubbeluren har nok rett i at jeg ikke er spesielt flink til å lete.
Når det kommer til logikken innenfor denne hobbyen, har jeg et håp at den vil komme mer og mer når flere forskjellige cacher er funnet.
Kartet inneholder enda mange merker uten smilefjes på, så jeg får bare starte på nytt og se hvor mange dager på rad jeg klarer neste gang.
Du dette er gøy både for voksen og barn. Er en hobby som får 2 og en halv time til å fly av sted. Så får det heller være at jeg ikke klarer å finne de jeg er på leting etter :)
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar