mandag 10. august 2015

Geocaching event

Gubbeluren og jeg var på vårt aller første geocaching event en gang i vinter. Husker enda hvor spente vi var. Ingen av oss hadde over 50 cacher, noe som fikk oss til å føle oss veldig nye i gamet. Nå skulle vi og møte mange som hadde drevet med dette tidligere. Det var egentlig litt skummelt
 
 
Men ohhh så kjekt det var. Vi ble tatt så godt i mot og hadde ei kjempe fin stund.
Så nå når det popper opp at det skal være event i nærheten ja da gleder vi oss.
Alltid så kjekt å prate med andre som driver med samme hobbyen.
Uka som har vært har vi vært så heldig å få være med på ikke mindre enn to event.
Første var i Harstad på selveste bryllupsdagen til gubbeluren og meg.

 
Regner egentlig ikke med å få tid til å være med siden det på jobb er ferie avvikling og den 5. August var det mye som skulle ordnes. Men når Fanny snuppa sendte melding og lurte på om hun skulle komme og hente meg. Ja da fant jeg ut at jeg slutter til normal tid likevel.
Overraskelsen var stor da jeg kom hjem og oppdaget at gubbeluren var kommet hjem. Tenk han hadde byttet kjøring med en av de andre sjåførene og kommet hjem fra Narvik for å feire dagen med meg. Er han ikke god??

 
Før vi startet feiringen dro vi selvsagt på event. Når noen utenbys fra kommer og holder event, er det spesielt gøy. Var mange som møtte opp i paviljongen i Generalhagen. Vi fikk snakket kjenning med noen, hilse på nye og oppdage mange flotte reisende (geocoiner og travelbugs)
Etterpå gikk gubbeluren og jeg til Felinis og spiste oss en god middag.
Tenke seg til at vi har vært gift i 20 år O.o

 
Søndagen var det event i Skjomen.
Derfor kjørte vi fra Gimsøya som vi var på tidlig på morran.
Kom frem akkurat i den tiden eventet skulle starte.
Var godt med folk og mange fjes vi ikke hadde sett før, kjempe kjekt.

 
Vi ble bydd både grillmat og brus noe som smakte fortreffelig når vi hadde kjørt så langt.
Etter å ha fått snakket med forskjellige, oppdaget nye reisende og spist oss god og mette, var det dags for cache slipp.

 
Så fantastisk gøy.
Dette var første gang vi opplevde. Denne gangen gikk vi i samlet flokk og prøvde få være med på å finne cachen. Hele 3 cacher ble sluppet på eventet.
Noen fikk vi være med på når de ble funnet og andre var vi litt for sein for å se at ble funnet.
(0,5 til 1 min etter teten)

 
Siste cache fant vi i mellom svabergene. Her ble det også tatt gruppe bilde av alle som hadde møtt opp.
Event er som du ser under både sosialt for oss to beinede og for våre 4 beinede venner.

 
Gleder meg til nye event. Både hjemme og andre plasser. Er bare et fantastisk miljø innen for Geocaching miljøet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar