mandag 2. november 2015

Weekend I Fort Lauderdale

Var ikke fritt for at det var 4 veldig spente personer som startet på reise tidlig fredag morgen fra Evenes. Vi hadde en lang reise og to fly bytter i vente før vi ville være fremme. Jeg for min del var vel mest spent på om jeg hadde planlagt godt nok. Var alt av papirer på plass? Hadde jeg planlagt nok tid på Gardermoen?
Startet like så godt med å ta oss en cache på flyplassen før vi dro. Grei måte å koble litt ut på. Var kaldt på fingrene og nesen med sine 3 minus grader på Evenes


På en to tre var vi fremme på Gardermoen. Kom oss til innsjekkingen og jeg fikk lett frem alt av papirer og pass, etter å ha svart på en del spørsmål så vi bagasjen rulle avsted mens vi sto med to billetter hver vei i handa. Så langt så godt.
Etter en liten runde på taxfri og litt pizza i magen var vi så på tur til Gatwick. En rask flytur med  engelsk talende besetning. Jepp vi var på tur til det store utland.
I Gatwick hadde vi litt under 3 timer på oss før neste fly skulle gå. Og mat må man jo ha sånt oss en koselig plass hvor vi fikk sitte og se ut på flyene.


Så var det tid før den lengste flyturen. Et større fly, litt bedre beinplass, og med variasjon i lyset igjennom turen som skulle hjelpe mot jetlag. Var noen gode filmer å titte på og spill på sjermen.  Så med det litt søvn og mat gikk turen over Atlanteren fort. Vi fikk vite hvordan kontroller vi skulle igjennom, hva vi måtte svare på og hva vi kunne forvente og da kom mine nerver. Hadde jeg gjort alt rett nå med Esta og papirene ellers? Kom til slutt frem til ei utålmodig ung dame som ga klar beskjed om Family only. Så Fanny måtte tilbake og vente på egen tur. Fikk scannet hånd og fingre mens jeg holdt et øye med hvor siste i reise følge ble av. Heldigvis fikk hun betjenten bak oss. Så mens vår betjent var heller sur for at jeg blandet meg inn i naboens jobb, var han smilende og blid og hadde ingen problemer med å vente til jeg kunne hjelpe med oversetting.
Dermed gikk det hele heller greit og Plutselig var vi ute i 21 fuktige varme grader.
Fant oss ei taxi og kom oss på hotellet.
Og Hilton levde opp til navnet. Fikk fantastisk service fra vi kom inn. Et flott rom med to dobbelt senger, så vi alle fikk være i lag. Mens de andre to tok kvelden etter en lang dag gikk gubbeluren og jeg ut for å se oss litt rundt i de siste timene av fødselsdagen min.


Lørdagen hadde jeg invitert til mitt første Geocaching event I nærheten av hotellet. Og siden det var Halloween ga vi oss i tur for å se om vi fant  noe som passet tema. Fant kostyme butikken som jeg hadde Googlet meg frem til før vi dro. Og en hyggelig dame lurte på hva vi var på jakt etter. Fant til slutt et par enkle masker som vi kjøpte.


Ble en del trasking, en del shopping av nødvendige og unødvendig ting før det nærmet seg event og vi bega oss til møte plassen.
Møteplassen viste seg å være rett ved en av båt taxien sin på og avstigning plasser. Så her var det til tider mange folk. Satt oss ned i paviljongen og ventet og håpet at vi ville bli litt flere enn bare oss 4.


Og så begynte de heldigvis å komme. Mennesker vi aldri hadde hilst på før men som vi likevel pratet med som om de var gamle kjente. Ble utrolig trivelig.  Og klokka gikk fort. Et ett times event varte ei god stund lengre og det tyder jo bra. Fikk til slutt tatt farvel med siste deltaker, ei koselig dame som vi skal på samme cruice med.



Tilbake på hotellet byttet vi til badetøy og slappet av ei stund i hotellets basseng. (Ok dere som kjenner oss vet hva det vil si)
Kvelden nærmet seg og vi gikk til nærmeste restaurant før en sen middag. Kinesisk. God mat og god drikke oss som ble ansett gammel nok. Fanny hadde dessverre ikke med legitimasjon så hun måtte nøye seg med brus.


Søndag startet vi med litt soling og bading. Vi hadde sol fra skyfri himmel og rundt 30 grader. Deilig !!
Ut å trø for litt lunsj og dermed havnet vi i shopping igjen. Trur jeg nå kvalifiserer meg til svart belte i sporten, Fanny er ikke langt etter.


Ble en forholdsvis rolig søndag. Selv om skritt telleren ikke er helt enig.
Middagen ble nytt på en koselig pizza restaurant. Hvor servicen var fantastisk.
En flott avslutning av helga.
Mandags morgen starte neste eventyr. Da blir vi henta på hotellet og kjørt til båten vi skal være på de neste 11 dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar