tirsdag 1. desember 2015

1. desember 2015


Adventen er over oss
For noen betyr det stress og mas. For meg betyr det masse lys, hygge i lag med familie og venner, julekonserter, julemusikk. Ja rett og slett en koselig tid, der man kan senke skuldrene.
Nå er jo jeg ikke av de som stresser rundt for å skulle ha det slik eller slik. Det blir som det blir og så lenge jeg har familien rundt meg så blir det fint. I år blir det jul i nytt hus for oss, og enda er det mye som ikke er på plass.
Men litt oversikt har vi så jeg klart å få adventslysene på plass. Lilla lys der det ene ble tent denne søndagen. Adventstjerne er på tur opp i vinduet på huset vårt og den store adventsstaken har fått plass i det store vinduet i stua. Noen få engler har og fått plass rundt om. Mer enn det kommer ikke frem før på lillejulaften i vårt hus. Slik var det når jeg vokste opp og slik liker jeg det.
Adventstiden er vente tid og denne første uken er fokuset på glede.
Og jeg har mye og glede meg over dette året.
Hva med deg ?

Tenkte jeg skulle prøve legge ut en liten sang hver dag i adventen som jeg er glad i. Først ut er En stjerne skinner i natt med Maria Haukaas Mittet

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar