torsdag 10. desember 2015

10. Desember 2015


En av mine bekjente på facebook fortalte for noen år siden en søt men litt sår historie om en blånisse gutt hun traff på et senter her i byen. Gutten hadde vært litt uheldig og satt og gråt på toalettet når hun kom inn. Hun endte opp med å hjelpe en meget ulykke gutt som hun ikke kjente, for at pappaen som var stresset i julestria ikke tok seg tid til å gå med sin egen sønn. Og for at gutten var for redd for at pappaen skulle bli sint for at han hadde vært uheldig.
Ungene våre har det med å vokse veldig fort opp. De ønsker gjerne å være flinke og gjøre oss foreldre stolte. Er viktig at vi ikke glemmer hvem de er og hvor gamle de er. Unger er unger og bør få lov til å være det.
Jeg håper denne gutten er unntaket. At vi foreldre tar oss tid til å være der i lag med våre barn. Tru meg den tiden da de ikke trenger oss kommer alt for fort. At vi ikke lar konflikter mellom oss voksne gjøre oss til foreldre våre barn ikke fortjener og sist med ikke minst at vi ikke lar teknologi som mobil - nettbrett og lignede ta fra oss opplevelsene vi bør ha med våre barn.

Dagens sang er en vakker sang jeg for første gang hørte sunget av mammaen til en av mine sønners bestevenner. Den traff meg rett i hjerte.

Himlen i min famn - her med Carola


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar