mandag 14. desember 2015

14. desember 2015


Å vente på noe godt skal være en god ting. Man har noe å se frem til og tiden mot det går så uendelig sakte.
I disse dager er det mange små som lengter til julaften. Spenningen med alle gavene som ligger der å lokker uten at de får åpne. Er ofte ventingen som er det beste, selv om den kjennes grusom ut når du er så ung. Likevel er det gjerne ikke alle gavene man husker når man blir eldre. Det er samholdet, ventingen og det at man var sammen.
Mine gutter fikk lov til å åpne en gave på morgen julaften. Likevel lengtet de mot kvelden da de skulle få se hva mer de fikk. Etter hvert som de ble eldre trur jeg spenningen var like mye på hvordan vi andre likte hva de ga.
Mange av våre venner og familie har bestemt seg for å slutte med gaver. Tanken forstår jeg veldig godt. Vi lever i et samfunn der de fleste av oss har alt.
Som sagt tenker jeg gavene har mest med gleden av å gi og få. Så hvorfor skal alt være så stort og flott. Burde jo være tanken som teller. Derfor bør vi lære våre barn å glede seg over alt de får.
Uansett hvor du er i forhold til gaver håper jeg du klarer å ha litt av den barnslige gleden som julen gir.
 


Ønsker deg en flott uke !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar