lørdag 19. desember 2015

19. desember 2015


I dag har jeg vært med en venninne som har hentet seg en søt liten kattunge.
For mange er et kjæledyr er så utrolig mye. De blir et familie medlem. En grunn til å komme seg ut av huset, selskap og en som er der når ingen andre er.
Lengselen og savnet når et kjæledyr dør er ofte like tungt som når et familie medlem dør.
Når jeg måtte ta avgjørelsen om at Tiril skulle slippe å gå rundt med vondt var en forferdelig dag. Ga beskjed til gubbeluren at en ny hund skulle vi ikke ha på ei god stund.
Nå ville tilfeldighetene det annerledes. Lucky Raya kom inn i livet vårt mye tidligere enn jeg hadde sett for meg og hun har vært mammas jente siden.
Den gleden når jeg kommer hjem, selv etter å ha vært borte bare ei lita stund er helt utrolig. At dyr og lengter etter oss mennesker er ikke vanskelig å se.
Når ingen andre vil være med å gå på fjellet i lag med meg så er i alle fall Raya overlykkelig over å få være med.
Livet uten dyr er virkelig noe jeg ikke klarer å se for meg.

Dagens sang er en sår sang (ja jeg vet jeg har nok en forkjærlighet for slike)
The Christmas shoes med NowSong


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar