tirsdag 22. desember 2015

22. desember 2015


Hvordan skal man si til dem man er glad i at en trenger tid for seg selv. Ja for noen av oss trenger tid helt aleine for at roen og freden i huset skal holde seg.
I dag har energien endelig vært grei, så jeg klarte å overtale minstemann og gubbeluren til å ta byturen uten meg så jeg fikk boltret meg litt her hjemme, med julelista mi på youtube på for julestemningen sin del.
Når jeg først er hjemme er det jo greit å få gjort litt og. Så noen brød har sett dagens lys og noen julekaker er kommet i kakebokser. Snart skal støvfilla få litt trim før det er tid til å starte på middagen til de tre karene som kommer hjem igjen om ikke alt for lenge.
Er lett og sitte her på berget og snakke om fred. Det er noe mange av oss gjør, prater om det. Men heller få gjør noen for det. Kanskje det vi alle bør gjøre er å fokusere på hva vi faktisk kan gjøre.
Hører ofte folk sier "ikke rart det blir krig når dette kan bli noe å krangle om". Vi kan lære oss og våre barn og være mer tolerante, vi kan være med på å drepe fremmed frykten med å bli kjent med alle disse flotte folkene som kommer til landet vårt, vi prøve være fredsmekleren når diskusjonene går varmt i steden for å være den som er med å fyrer under.
Er med andre ord mye vi kan gjøre her hjemme

Dagens sang er Nord Norsk julesalme her med Maria Haukaas Mittet og Oslo Gospel Choir



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar