søndag 22. mai 2016

Kjøretur - cache til cache


For noen er det å kunne kjøre fra cache til cache viktig for å kunne drive med denne hobbien.


Er en av tingene jeg synes er så kjekt.
Dette er noe som passer for de aller fleste, uansett interesse og utfordringer


Denne helga passet det meg perfekt når snuppa tok kontakt og lurte på om jeg ville være med på tur til Grovfjord og rundt Gratangen. Ryggen var ikke klar til en fjelltur, men biltur burde da gå bra.


Ble en koselig dag med vekslende vær.
Var utrolig glad for regnjakken og støvlene jeg hadde med. De var gode og ha enkelte av gangene vi stoppet.


Er en fin kjøretur i naturskjønt område. Og bare turen selv uten cacheing er verd å ta. Gjør det ekstra kjekt å ta turen når geocaching er med i bilde, selvsagt.


De aller fleste fant vi,
et par hoppet vi over siden vi ikke så for oss at utfordringen passet for denne dagen og så ble det i allefall en som vi ikke fant. De blir bestandig sittende i hodet og gir meg ikke fred før jeg har prøvd igjen og til slutt forhåpentligvis funnet.


Lucky Raya er bestandig like glad for å få være med.
Litt mer trening så kanskje hun vil kunne hjelpe til å lete


Ja og så er det historiene vi lærer.
Mange skjebner, hverdagshelter og spennende plasser.


Min venninne har vært i området før og lett etter noen få cacher, så Lucky Raya og jeg fikk lete aleine på noen få.


Mange ganger finner vi mer enn hva vi leter etter, og geocachere er oppfordret til å plukke søppel som en del av turene sine, for å gjøre opplevelsen god for dem som kommer etter. Denne skoen syntes jeg var litt dekorativ så den fikk lov å bli liggende


Og tenk vi fant Rallkattlia.
Hvem kjenner ikke til denne plassen og personene som bodde der.


Geocaching har reglement om hvordan cacher skal bli festet til levende ting, denne er ikke innenfor. Ingen cacher skal bli festet med skruer eller spikre i trær. Vi skal ikke gjøre skade på naturen rett og slett. Synes det er en god tanke, dessverre er det veldig mange som ikke tar seg tid til å lese reglement og retningslinjer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar