mandag 6. juni 2016

Event og cacheslipp


Søndag var dagen mange av oss i cache miljøet her i området hadde ventet på. Det var blitt annonsert event og ikke mindre enn slipp av 150 cacher. Ikke akkurat hverdagskost


Eventet ble holdt ikke så veldig langt fra hvor vi bor, så jeg følte at vi hadde god tid på oss. Dermed koste gubben og jeg meg vel og godt med frokosten. I allefall til jeg oppdaget at nå har vi sannelig dårlig tid.


Ryggen har ikke helt vært samarbeidsvillig i det siste, så jeg må innrømmet at jeg egentlig ikke forventet så veldig mye mer enn å delta på eventet og kanskje ta en eller to cacher.


Vi kom seint på eventet og flesteparten av deltakerne hadde allerede kommet seg av sted for å plassere seg strategisk til klokken var 11 og cachene skulle slippes. Fikk signert oss inn i boken og snakket litt kjenning, så kom vi oss på hjul vi og.


Er nesten som man blir bitt av en galskap når det hele setter i gang. Første cache gubben og jeg kom til, kom vi samtidig med et par andre cachere. Da var klokken blitt 5 over 11, og utrolig nok vi var de første. Veien delte seg i to og siden de kjørte den ene veien valgte vi den andre. Og dermed ble det 5 ganger til vi var først til å finne.


Hjertepumpa jobbet på høggir og adrenalinet var på topp, er sikker jeg ville ha gått for å finne cachen selv om jeg hadde måtte krype hele veien. Er noe spesielt når du kommer til en cache og får se at du er første til å signere. Utrolig at noe så enkelt skal være så spennende


Men på 7. cache for dagen var det slutt. Var uansett mange flere cacher enn jeg hadde tenkt vi ville komme til å få denne dagen. Men vi sluttet jo selvsagt ikke der. Smertestillende og adrenalin gjorde at ryggen ikke kjentes som store problemet. Og det ble mer en 20 cacher på oss før vi kjørte for å treffe et vennepar.


Disse har vi og fått lurt med oss inn i hobbien, og derfor var ikke geocaching dagen over. De ønsket bare å kjøre etter andre cacher enn de i Power trailen. Fikk tatt et par cacher av de som var først ute med utlegg i området.
Det ble to cacher vi ikke fant, eller mer rett en vi ikke fant og en vi ikke nådde. Selv med iherdige forsøk.


Utrolig koselig og begivenhetsrik dag
Tusen takk JohnInge (event holder og den som publiserte cachene) du er pioneren og en fantastisk representant for denne hobbien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar