torsdag 1. juni 2017

Oppskift på å bli utbrent



Men hva i alle dager mener du med overskrifta? Hva er vitsen med et slikt innlegg?
Vel hadde jeg hatt den så kanskje jeg ikke hadde vært der jeg er nå. Tok meg lang tid å innse at det faktisk er en av grunnene jeg ikke klarer å komme meg igjen, i tillegg til et godt spark bak da jeg var på kurbadet i Tromsø nå nettopp. For jeg sliter jo bare med ....
Men samtidig er vel sannheten at hadde jeg fått ei slik oppskrift er det ikke sikkert jeg hadde klart å innse hvor jeg var på tur likevel.

Så oppskriften er som så.
- Lær deg og overse smerter og signaler kroppen din gir deg, klarer du å tenke det bort blir alt så mye bedre
- Velg bort fritidsaktiviteter og det som gir deg positivt påfyll, er mye viktigere å klare være 100 % på jobb og delta i samfunnet må vite
- Bli flink på å bagatellisere når du snakker om deg selv, trur andre alt er bra så det det sikker det.
- Vær sta. ikke ble om hjelp. Har du klart det meste selv, klarer du selvsagt det enda.
- Vær et ja menneske. Alle rundt deg sliter jo med så masse, er viktig at akkurat du er den som er der for dem.
- Vær var for hva andre rundt mener og trur, for selvsagt vet de hvordan andre er og hva de bør gjøre mye bedre enn den det gjelder
- Vær utålmodig, godtar du ikke at ting tar tid så får du det sikkert til fortere

Det var ei enkel oppskrift. Finnes selvsagt mer kompliserte oppskrifter, men hvorfor gjøre noe som er veldig enkelt å få til vanskelig.

Når du har klart dette kommer det som dessverre ikke er like lett. Men det får bli et annet innlegg



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar